4th of July

Såja nu har jag tid och ork att skriva ett lite längre inlägg. Börjar väl med vad som hände i SF (dvs San Francisco för er som inte förstår förkortningar). Vi landade iaf vid 1 tiden om jag inte minns fel, letade oss till tåget för att ta oss in till hotellet som låg mitt i downtown just bredvid Union Square. Hotell och hotell, det var ett hostel och Gustav klagade hela tiden (nästan) ;). Kanske mest på hur äckligt det var i downtown med alla hemlösa och konstant doft utav weed ute på gatan.. inte att rekommendera att bo där. Mycket finare uppe i Fisherman's wharf!  Själva hostlet var ändå helt okej! Vi hade ett eget rum med toa å dusch så det var bra. Frukost fick vi oxå. Flingor, havregrynsgröt, bröd och våfflor. Det enda pålägget var nutella och jordnötsmör så man var som nådigt less på nutella sista dagen.. Aja vi överlevde iaf. Första dagen spenderade vi vid Golden Gate Bridge. Sen gick vi efter kusten HELA vägen hem. Var typ 1,5 mil. Vi vilade i Fisherman's wharf med en stor glass från Ghirardelli's! För er som inte vet så är det branta backar nå jävulskt i SF och det var i stort sett uppför halva vägen från där vi stannade och vilade. Så våra ben var helt döda när vi kom hem. Blev inte nå mycket vilande i denna stad. Dagen efter åkte vi för att kuta upp på Twin Peaks. Sen gick vi ner därifrån, in i Golden Gate Park - köpte med oss mat och skulle gå å sätta oss på nån fin gräsplätt i parken. SÅ ÄCKLIG PARK! Bara massa gräsrökande människor och hemlösa... Vi fann iaf en bänk bredvid en kulle som roligt nog hette HippieHill. Sen gick vi genom nästan hela parken och den är stoooor! Gick typ vilse å ingen karta hade vi heller. Tillslut hittade vi ut och tog bussen tillbaka till hostlet. Lång dag här med. Sen dan efter åkte vi ut till Alcatraz och det är hittills det bästa vi gjort under hela resan. Det var mycket intressant och kul att få se ett fängelse! Vi gick nån Audiotour och det var så bra. Ville inte att den skulle ta slut! Vi besökte även Lombard Street.Sista dagen så slappade vi som mest. Hade inte ork till nånting. haha! Vi packade ihop och kollade upp vad vi skulle roa oss med i de andra städerna vi kommer att besöka under denna resan. Sen i torsdags så tog vi vårt pick å pack å flög till Las Vegas! Å här är vi fortfarande som ni kanske vet! :)
Igår var vi som sagt till Grand Canyon. Alldeles för lång bussresa och alldeles för kort tid och dåligt med olika utkiksplatser när vi väl var vid the canyon. Steg upp 5.30 och kom hem 23.00. LÅNG DAG! Igen.! ;) Det var iaf fränt att se Grand Canyon å har nu bockat av ännu en punkt på min att-se-lista. Idag så har vi slappat vid poolen, gått och kikat åt andra hållet på the Strip och typ ätit mat. Nu ligger vi och chillar på hotellrummet med musik! Ska väl gå ut strax å kika på fyrverkerierna ! Får se om vi orkar. Är helt slut på av värmen.
Resterande dagar lär bestå utav pool, sol och inte allför mycket ansträngade. Vi sparar energi till Los Angeles där vi ska vara en hel vecka och varje dag lär bestå av aktiviteter! :) Ja men vi hörs väl av när vi är i LA! Om inte så skriver jag kanske i Miami om vi är kontaktbara ;) höhö!

Bilder i noll ordning.

1 Mamma:

skriven

Har ni hälsat på hos familjen Hobbit? Vilket gulligt litet hus.

Svar: Nej det var bara ett roligt hus ;)