27 mars!

Fredag idag vilket innebär att veckan är över och vi inviger helg! Haft en helt okej vecka med jobb å träning! Åsså vare au pair möte i onsdagskväll där vi åkte iväg och volontärarbetade på nån klädinsamlingsgrej. Välgörenhet typ. Dom tar emot kläder från barnfamiljer och sorterar och skickar ut till behövande familjer här i westchester. Tydligen en av de dyrare ställena att bo på här i Usa. Iaf så var vi där i typ 2 h och skrattade och sorterade kläder våran grupp kommit in med. Efteråt när ja skulle lämna av Lisa så ser vi ett djur som går över vägen. Såg ut som en stor råtta. Men det var en pungråtta!!!!  Typ råtta.. Så äckligt!! Den smög in på Lisas gård. Haha fy!! Vi fick typ en chock och tänkte vafaaaan är de där??!?!? Kom fram till pungråtta...
 
Läxan till skolan som är imorgon och på söndag är iaf klar! Blev precis 4 sidor som det skulle vara. Känns bra att vara klar med det. Snart har jag gjort alla mina 6credits som jag behövde göra så då har jag inget ogjort här! Har skickat in skatten oxå så blev av med den!
Nu har jag bara ett annat prov jag måste plugga till, nämligen för att ta NY drivers license, dvs New York states körkort. Helkul tycker jag!! Man vet ju aldrig om jag får för mig att komma tillbaka och då kan de va bra å ha det ;)
Ska försöka plugga nu skitmycket så att jag kan skriva upp om typ 2 veckor och så sedan köra upp så fort som möjligt. Innan juni iaf.... för då åk ja ju hem!
 
Alltså kan ni fatta att det är ett år sedan jag signade upp för att bli au pair och jag hade matchning med familjen jag är hos nu???? Om 2 veckor är det exakt ett år sedan det stod på papper att jag skulle åka! Hur sjukt är inte det? Varför går tiden så fort? Jag kommer ju va 50, stel i ryggen och äta blodförtunnande medicin innan jag vet ordet av det! Kul? NEJ! Aja, lika bra att ta vara på tiden som är kvar här borta!
 
Nu ska jag plugga lite körkortsfrågor och sedan ska jag ev jobba om Doug bestämde sig för att fara ut eller inte. Kate är ju på tjejmiddag! Vilket jag tycker är bra att hon är!
Vi hörs senare någon dag. Har ju skola hela helgen men lär nog slänga in ett litet inlägg :) Tjolahopp!
 
Blev SÅKLART våfflor i förrgår på våffeldagen! :D
Ser framemot detta till hösten med min svarta fluffiga vän!

Kommentera här: